دوره آموزش تعمیرات ماینر 

دستگاه ماینر چیست ؟

دستگاه ماینر یا Asic اصطلاحی است که برای دستگاه‌های استخراج رمزارزها به‌کار برده می‌شود و درحال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند.

در سراسر جهان افرادی که به کار استخراج رمزارزها اعم از بیت‌کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده مشغول هستند، ماینر می‌گویند و آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با فروش آنها به سود و درآمدزایی دست پیدا کنند.

به طور کلی ماینینگ فرآیند تأیید تراکنش‌های رمزارزها و ثبت آنها در دفتر کل توزیع استخراج است. این فرآیند به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.

 به شکل کاملاً ساده تراکنش‌های تأیید شده در بلوک‌ها جمع می‌شوند و برای اضافه شدن این بلوک‌های تازه به زنجیره بلوک‌های موجود یک پازل کدگذاری وجود دارد که از پیچیدگی‌های بالایی برخوردار است و باید حل شود. هر سیستمی که این پازل را حل کند پاداش می‌گیرد.

ماینر برای تعمیر کاران به سه بخش کلی تقسیم می شود :

  • تعمیرات پاور ماینر
  • تعمیرات هشبرد ماینر
  • تعمیرات کنترل برد ماینر 

در این بخش به معرفی هر کدام از این بخش های دستگاه ماینر خواهیم پرداخت.

هش برد ماینر چیست؟

هش برد یکی از قطعات اصلی ماینر و در واقع قلب ماینر است است که با بخش پردازش دستگاه ارتباط دارد. وظیفه هشبرد ماینر انجام پردازش های سنگین بوده و معمولا از بقیه قطعات ماینر گران تر است و استهلاک بیشتری هم دارد. هشبرد با برد اصلی تفاوت دارد. چیپست های پردازشگر روی هش برد نصب میشوند و خرابی این چیپست ها، یا به اتمام رسیدن عمر آن ها از جمله دلایل شایع خرابی هش برد ماینر است.

پاور ماینر چیست؟

منبع تغذیه یا Power Supply Unit دستگاهی است که برق مورد نیاز سخت افزار ماینر را تامین می کند. منبع تغذیه جریان ورودی که از نوع متناوب یا AC است را به جریان مستقیم یا همان DC که خروجی مناسب برای قطعات ماینر است تبدیل می کند. به بیان ساده تر منبع تغذیه یا پاور ماینر، انرژی را از برق شهری گرفته و تبدیل به جریانی می کند که برای ماینر مناسب است.

کنترل برد ماینر چیست؟

 

در ماینر سه بخش اصلی به کار رفته : هش برد، کنترل برد و فن. در این مقاله بیشتر از همه روی معرفی و تعمیر کنترل برد تمرکز میکنیم اما به فن نیز اشاراتی خواهیم کرد.

کنترل برد ماینر وظیفه هدایت کل سیستم را بر عهده دارد و بین هش برد ها هماهنگی ایجاد میکند. کنترل برد مغز یا قلب ماینر محسوب میشود و به ماینر دستور میدهد که در هر لحظه چه کارهایی انجام دهد. در صورت خرابی کنترل برد، دستگاه ماینر عملا غیرقابل استفاده میشود اما اکثر مشکلات کنترل برد قابل تعمیر هستند.

چرا دوره آموزش تعمیرات ماینر زانکو 

دلیل اصلی برای انتخاب دوره تعمیرات ماینر آموزشگاه زانکو می تواند جامعیت و کاربردی تر بودن دوره حضوری و غیرحضوری این آموزشگاه نسبت به آموزشگاه های دیگه باشد. در این دوره سطح اطاعات هنرجو از ماینر صفر در نظر گرفته می شود و از الکترونیک کاربردی ویژه ماینر دوره شروع خواهد شد تا مطالب تخصصی در زمینه تعمیرات دستگاه ماینر ادامه پیدا خواهد کرد.